تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) به‌دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد آغاز به کار کرد+ فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گروه از زائران حج تمتع امشب به عربستان می‌روند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور میهمان مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد دانش آموزان استثنایی زیارت اولی میهمان ویژه امام رئوف شدند «زیر سایه خورشید» با ۱۱ هزار برنامه در ۲۱۰۰ نقطه کشور تکیه مجازی | مدیری که به خادمی‌اش افتخار می‌کند نشانی خط‌های سفید انسان در براده‌های آینه حلال و حرام مالی در باور‌های دینی سِرّ دلدادگی به شاه خراسان دبیر کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): فرهنگ رضوی منبعی انگیزه‌بخش برای عدالت‌خواهان جهان است دعوت فرهیختگان از ۴ قاره جهان به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
سرخط خبرها

همه با هم برای ایران، برای فردا

  • کد خبر: ۱۸۶۲۸۹
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
همه با هم برای ایران، برای فردا
به درس روز آمد و فهم به روز شده نیاز داریم تا هر رویداد دینی را به یک آغاز تبدیل کنیم. آغازی که به برکت و کرامت ما را در مسیری که نبوت و امامت ریل گذاریی فرموده است گامی به پیش برد.

در هفته وحدت که تقویم را هفت روز کارت دعوت می کند تا ما را کنار هم بخواند توجه کنیم. امروز مان را رصد کنیم. با هم بودن مان را عیار بسنجیم آن وقت درخواهیم یافت که فراتر از همه مراسم، به وحدت نیاز داریم. وحدتی تمام ساحتی که همه شئون زندگی را به ایمان غنی سازی کند. رسیدن است به این دریافت دقیق که، برادریم، خواهریم. این نسبت را اگر نه به خون، به خُلق و خوی و ایمان، برای همه ما نوشته اند. آن هم به کلام راهنمایی که راه را تا همیشه برای ما روشن می کند. "ألمؤمنون إخوة تتکافؤ دماؤهم و هم ید علی من سواهم؛ مؤمنان با هم برادرند و خونشان برابر است و در برابر دشمن متحد و یکپارچه اند. " این حدیث نبوی است در بیان بایستگیی که باید در نظر داشته باشیم. رنگ ها و نژاد ها و زبان ها هرگز نمی تواند نژادگی ما را آسیب زند. نمی تواند جغرافیای برادری را به خط های کج و معوج چند پاره کند. حتی تفاوت مذهب هم نباید، خط کش و قلم به دست دهد برای جداسازی. ما مقوم ها و نگهدارنده های بسیار قوی تر داریم که ما را در کنار هم به بنیان مرصوص تبدیل می کند که هیچ دشمنی نمی تواند در لابه لای صفوف ما منفذ پیدا کند و به نفوذ ما را از هم بپاشاند. ما خدای واحدی داریم که با "یدالله مع الجماعه" ما را وعده یاری داده است. رسولی واحد داریم که رسالت و گستره هدایت خود را بر پایه وحدت بیان کرده است. کتابی واحد داریم که ما را به جهتی واحد می خواند. فرهنگی برساخته از کتاب و رسالت داریم که برادری مان را نو به نو تعریف و باور مان را به اخوت غنی تر می کند. وقتی از کلام پیامبر مان می خوانیم که،" ألمسلمون إخوة لافضل لأحد علی أحد إلا بالتقوی؛ مسلمانان با هم برادرند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، جز به تقوی. " باید نگاه مان مهربان تر از همیشه باشد در نگاه هم. دست ها مان باید قوت بازوی یکدیگر باشد. دیوار فروریخته خانه هم را باید دوباره بسازیم که شهر با خانه های ساخته، آباد می شود. اگر دست ها مان به هر دلیلی بسته است با هزار دلیل و برهان قاطع باید ابروهامان گشوده باشد و در نیکی به هم بسان "فاستبقواالخیرات"، به شتاب عمل کنیم. این راهی است که امام صادق(ع) برای همه ما روشن می فرمایند به این حدیث که؛ "تواصلوا و تباروا و تراحموا و کونوا إخوة أبرارا کما أمرکم الله عز و جل؛ همان گونه که خدای عزوجل به شما دستور داده، با هم پیوند داشته باشید، به یکدیگر نیکی کنید، و برادرانی نیکوکار باشید. " برقراری و اعتلای رابطه برادری، همان نعمتی است که نعمت افزا هم می شود. ما با هم می توانیم کارهایی بکنیم و فرصت های شکوفایی برای کشور بسازیم که هرگز جدا از هم بدان توفیق نمی یابیم. اگر ایران را سرفراز و سربلند می خواهیم باید "باهم" بودن را" برای هم"، به عنوان راهبرد موفقیت برگزینیم. این یک باید ملی است. با هم می توانیم سربلندی وطن را استمرار بخشیم. یک الزام انقلابی نیز هست که در کنار هم باید انقلاب شهیدان را میراث دارانی امین باشیم. بر همین اساس هر گفتار و رفتاری که وحدت ملی را زخم زند، ضد ملی ترین و در عین حال ضدانقلابی ترین رفتاری است که باید از آن پرهیز کرد. ما به هر نام و نشان و انگاره فکری، تارو پود یک فرشیم. هر کدام یک گره ایم در قالی ایران. تا کور شود هرکه نمی تواند عظمت ما را ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->